Klantenservice

Bij GolfDriver.nl nemen we het verlenen van service en garantie heel serieus! We besparen fors op de kosten van een dure golfshowroom om onze prijzen voor u extra laag te houden. Besparen op service doen we zeker niet. Zo kunt u op afspraak uw bestelling afhalen bij ons kantoor / magazijn in Schoonebeek. Ook is het mogelijk met onze online chatfunctie om tijdens het winkelen vragen aan te kunnen stellen aan ons salesteam. Onze chatbox vindt u op GolfDriver.nl rechtsonder  in uw scherm en is een aantal uur per dag operationeel. Is de chat gesloten, dan kunt u natuurlijk altijd een bericht of terugbel verzoek achterlaten.  

Heeft u vragen of opmerkingen over onze producten, onze dienstverlening, verzenden en retourneren of onze garanties en afhandelingen en wilt u direct antwoord? Kijkt u dan in eerste instantie even bij onze FAQ (Frequently Asked Questions). Vindt u daar geen antwoord op uw vraag, neemt u dan gerust telefonisch contact op via e-mail met onze klantenservice of telefonisch +31 (0)85-0602099. Veel shopplezier!
 

Neem contact op

FAQ

1. Veelgestelde vragen | FAQ
1.1. Hoe werkt GolfDriver.nl?

De webwinkel van GolfDriver.nl werkt eenvoudig. U kiest uw producten door te navigeren door het menu of door in de zoekbalk te zoeken op merk, serie of productsoort. U bepaalt de juiste uitvoering die past bij uw wensen (bijvoorbeeld: kleur, maat, links- of rechtshandig, de juiste loft, de juiste flexibiliteit van de shaft, etc.) en u klikt op "IN WINKELWAGEN". Zo verzamelt u alle door u gewenste producten en klikt u op "BESTELLING AFRONDEN" als uw bestelling compleet is. Vervolgens volgt u de instructies op het scherm en bepaalt u uw verzend- en betaalwijze. Is het voor u tóch niet helemaal duidelijk, dan vraagt u het gewoon even per telefoon via +31(0)85-0602099 of per chat of e-mail aan onze klantenservice. Veel plezier!

1.2. Hoeveel garantie heb ik?

Op GolfDriver.nl gelden de garantievoorwaarden van de betreffende fabrikanten. Voor de meeste producten betekent dat een garantie van 12 of 24 maanden, afhankelijk van het merk of product. Dit staat altijd vermeld bij het product in de webwinkel. Verzendkosten blijven, ook bij garantiegevallen, altijd voor uw rekening. Onder garantie wordt er gerepareerd of, indien reparatie onmogelijk blijkt, omgeruild voor hetzelfde product. Is dit product niet meer verkrijgbaar dan wordt de nieuwe, vergelijkbare uitvoering van het product geleverd. In praktijk zien we gelukkig weinig problemen.

1.3. Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Bij ieder product staat in de webwinkel aangegeven welke levertijd er van toepassing is. Veel producten leveren we uit voorraad waarbij geldt dat wanneer u vóór 15:00 uur bestelt, we dezelfde dag nog verzenden en u meestal de volgende werkdag uw bestelling al ontvangt. Staat er bij een product vermeld dat het niet voorradig is, dan geldt hiervoor circa 3 tot 7 (werk)dagen levertijd. Maar liefst 98% van onze orders wordt binnen een werkweek bij de klant afgeleverd door de pakketdienst van DPD. Haalt u liever uw pakket af bij een DPD Pakketshop in de buurt, dan kunt u dat aangeven in de check-out. Handig voor als u weinig thuis bent. Ook afhalen bij ons kantoor in Schoonebeek is op afspraak geen probleem.

1.4. Wat zijn de verzendkosten?

Verzending binnen Nederland kost € 5,95 maar is al gratis bij een orderwaarde boven € 100,-. Verzending naar België, Luxemburg en Duitsland kost € 7,95 maar is gratis bij een orderbedrag boven € 500,-. Verzending geschiedt met de pakketdienst van DPD en is daardoor perfect te volgen via de toegestuurde Track & Trace code. Voor meer informatie over de verzendkosten naar andere Europese landen (EU), kunt u hier kijken.

1.5. Hoe gaat de aflevering in zijn werk?

De bij GolfDriver.nl bestelde producten worden verzonden met de pakketdienst van DPD. U ontvangt na verzending een verzendbevestiging en automatisch wordt na de eerste scan van het pakket door DPD een Track & Trace code naar u verzonden waarmee u uw bestelling kunt volgen. De bestellingen worden nauwkeurig gecontroleerd en goed verpakt. U kunt tijdens de afronding van uw bestelling aangeven waar en wanneer u de bestelling wilt laten bezorgen. Zelfs als u uw pakket liever laat bezorgen bij een DPD Pakketshop, is dat geen probleem. Die optie kunt u zelf kiezen in de check-out.
Uw bestelde producten worden standaard verzekerd verzonden. Mocht er sprake zijn van schade of vermissing, neemt u dan z.s.m. contact op met onze klantenservice of maak een 'Ticket' aan in uw gebruikersaccount op GolfDriver.nl. Uw bestelling afhalen is (OP AFSPRAAK) overigens ook mogelijk en wel op de Norbruislaan 1 te Schoonebeek (m.i.v. 1 juni 2021).

1.6. Kan ik laten afleveren in een DPD Pakketshop?

Jazeker, dat is geen probleem, tenminste als uw pakket niet groter is dan 100 x 50 x 50 cm (dan kan een pakketshop weigeren om het pakket aan te nemen). Wanneer u uw bestelling wilt laten bezorgen in een DPD Pakketshop bij u in de buurt, kiest u deze optie dan in de check-out. Aan de hand van uw postcode geeft ons systeem de dichtstbijzijnde opties weer waaruit u zelf kunt kiezen. U kunt uw bestelling dan binnen 7 dagen daar afhalen wanneer het u uitkomt, binnen de openingstijden van het afhaalpunt. Heeft u binnen die 7 dagen het pakket niet afgehaald, dan wordt het weer teruggestuurd. Een tweede keer verzenden kan dan wel, maar dan wel op uw eigen kosten, dat is logisch.

LET OP: klanten die betalen met Klarna, kunnen van deze optie geen gebruik maken. Klarna stelt in haar voorwaarden dat aflevering op het huisadres moet plaatsvinden.

1.7. Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja hoor, dat kan ook. Als u vooraf wél even via onze klantenservice kenbaar maakt dat u uw bestelling bij ons wilt ophalen, dan bent u van harte welkom. Ons afhaaladres is: GolfDriver Europe BV - Norbruislaan 1 te Schoonebeek. Hier vindt u ons kantoor met magazijn, geen luxe golfshowroom.

1.8. Hoe kan ik een aankoop retourneren?

Retourneren of ruilen is geen probleem. U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Indien mogelijk vragen wij u de producten zo veel mogelijk in nieuwstaat en in de originele verpakking terug te sturen. Heeft u de producten geprobeerd, dan is retourneren tegen nieuwprijs niet meer mogelijk. De verzendkosten voor het terugsturen zijn altijd voor uw eigen rekening tenzij u na ontvangst van uw bestelling ziet dat u de verkeerde producten heeft gekregen. Dan worden de verzendkosten voor het terugsturen wél door ons vergoedt. Wij stellen het zeer op prijs als u de artikelen zo retourneert dat deze onbeschadigd blijven. Wij verzoeken u dan ook om de retourzending zo goed mogelijk in te pakken! Houdt u ook rekening met het feit dat indien u het pakket verzekerd terug stuurt. U bent namelijk zelf verantwoordelijk voor het retour zenden dus ook als het kwijt of beschadigd raakt.

1.9. Wat als ik niet kan vinden wat ik zoek?

Als het door u gezochte product niet in onze online golfwinkel aantreft, wil dat niet zeggen dat het geen onderdeel uitmaakt van ons assortiment. De kans is behoorlijk groot dat wij u het product wel gewoon tegen een scherpe prijs kunnen aanbieden. Stuurt u in dat geval even een berichtje naar onze klantenservice en stel uw vraag. Vaak binnen enkele uren ontvangt u van ons al een reactie. Chatten via de site of bellen met onze klantenservice kan natuurlijk ook: 085 - 06 02 099

1.10. Leveren jullie ook op maat gefitte clubs?

Leveren van gefit golfmateriaal is geen probleem mits het clubs zijn uit de lopende collecties. Bij veel van die producten treft u online 'fitting opties' aan waar u kunt aangeven welke lengte van de shaft, lie angle en gripdikte u wenst. Onze fabrikanten zelf verzorgen voor ons de gewenste aanpassingen wat de kwaliteit garandeert. De levertijd is hierdoor meestal maar een paar dagen langer dan gebruikelijk. Het retourneren van speciaal voor u op maat aangepaste golfclubs is overigens niet mogelijk.
Clubfitting is bij uitlopende collecties clubs niet altijd meer mogelijk. Vaak liggen deze clubs namelijk al in standaard uitvoering in ons magazijn.

1.11. Heb ik garantie als ik mijn clubs laat fitten?

Uiteraard heeft u altijd garantie op alles wat u bij ons aanschaft. Bij GolfDriver.nl kunt u veel producten in specificaties laten aanpassen. Past u de clubs zelf aan of laat u ze elders aanpassen, dan vervalt bij veel fabrikanten de fabrieksgarantie. Vervangen van grips heeft alleen invloed op de garantie als dit zichtbaar niet goed is gedaan. 

1.12. Is er een showroom of afhaalpunt?

GolfDriver.nl is een online golfshop dus investeren wij niet in een luxe golfshowroom maar in een enorme voorraad die snel leverbaar is. In Schoonebeek heeft GolfDriver.nl het kantoor en magazijn waar u op afspraak iets kunt bekijken of uw bestelling af kunt halen. Wilt u liever niet online bij bestelling betalen dan kunt u dat bij het afhalen doen (graag gepast contant). 

1.13. Ik heb een kortingsvoucher. Wat kan ik daarmee?

Bij acties via Facebook en Twitter en bij aankoop van verschillende producten in onze webwinkel worden vouchers cadeau gegeven met daarop een kortingscode. Deze kortingscode kunt u bij een volgende order gebruiken voor extra korting. Wanneer u deze code intikt in het daarvoor bestemde vakje tijdens de check-out, ziet u dat de korting direct wordt verrekend. Let op: kortingscodes zijn altijd voor een beperkte periode geldig en slechts éénmalig te gebruiken.

1.14. Wat als mijn kortingscode niet werkt?

GolfDriver.nl verstrekt regelmatig actie-kortingscodes met een beperkte geldigheid. Verstrekte kortingscodes zijn vaak ook hoofdlettergevoelig... Heeft u de kortingscode letterlijk, zonder spaties, overgenomen en hij werkt niet dan kan hij verlopen zijn. Soms staat erbij vermeld dat de kortingscode alleen geldig is boven een minimale orderwaarde. Bent u toch in de veronderstelling dat hij nog geldig zou moeten zijn, neemt u dan even contact op met onze klantenservice.

1.15. Hoe kan ik betalen en is dat zonder risico's?

Op GolfDriver.nl kunt u betalen zoals u dat zelf wilt. Vele betaalwijzen zoals i-DEAL, PayPal, diverse creditcards, Bancontact / Mister Cash, Sofort Banking, GiroPay of Klarna (levering op rekening met factuur) is mogelijk. Zelfs een VVV Cadeaukaart of Webshop Giftcard is welkom (kies 'cadeaukaarten' in de check-out). Veel creditcards verzekeren uw bestelling automatisch en PayPal biedt extra kopersbescherming, specifiek om oplichting te voorkomen. Bij sommige betaalwijzen brengen we een klein bedrag verwerkingskosten in rekening (doorbelasting van de kosten die aan ons in rekening worden gebracht). Betaling met i-DEAL is kosteloos. 

1.16. Wat als de online betaling is mislukt?

Soms komt het voor dat een online betaling niet in één keer lukt. Als dit gebeurt, komt dat meestal door een storing bij de afhandelaars van ons betalingssysteem (Mollie, PayPal, etc.). Als u zich heeft geregistreerd als klant en de betaling achteraf wilt uitvoeren, kunt u ook inloggen in uw GolfDriver account met de gegevens die u van ons heeft ontvangen bij uw registratie. U kunt dan uw bestelling alsnog online betalen door de duidelijke instructies op het scherm te volgen.
Mocht online afrekenen niet lukken dan kunt u het aankoopbedrag ook gewoon overschrijven op KNAB rekening IBAN NL81KNAB0258544090 t.n.v. GolfDriver.nl Europe BV o.v.v. het ordernummer dat u in de bevestiging per e-mail heeft ontvangen. Zodra uw betaling binnen is, verwerken we direct uw order. We kunnen u op verzoek ook per e-mail een betaal-link sturen. 

1.17. Wanneer valt een defect onder de garantie?

Bij de garantie bepalingen van onze fabrikanten wordt altijd gekeken naar het ontstaan van de klacht. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen 'oneigenlijk gebruik' en 'normaal gebruik'. Is duidelijk dat de klacht is ontstaan door oneigenlijk gebruik, dan is er nooit sprake van garantie. Een enkele keer verleent een fabrikant op ons verzoek een coulance. In alle andere gevallen is er altijd sprake van garantie. Verzendkosten van de retourzending van uw adres naar GolfDriver.nl zijn ten alle tijde voor uw rekening. Download u HIER ons retour-formulier

1.18. Zijn door jullie geleverde clubs wel 'echt' ?

GolfDriver.nl doet rechtstreeks zaken met de fabrikanten en officiële importeurs. Hierdoor is ieder risico op vervalsing uitgesloten. Onze eigen specialisten zijn daarbij ook in staat iedere club te kunnen controleren op echtheid. Verkoopkanalen als Marktplaats, Ebay en Amazon staan bekend als afzetkanaal van gekopieerde, vervalste golfclubs dus wees gewaarschuwd! Deze valse clubs hebben soms nagenoeg hetzelfde uiterlijk maar de technische innovatieve ontwikkelingen ontbreken volledig waardoor de prestaties en levensduur veel minder zijn. Klik hier voor meer info over gekopieerde clubs, of 'counterfeiting' zoals het illegaal kopiëren officieel wordt genoemd.

1.19. Zijn de producten altijd nieuw?

Daar kunnen we kort over zijn: nieuw aangeboden golfclubs zijn altijd ongebruikt, 100% nieuw. Het product wordt ook in de originele verpakking geleverd. Betreft het een tweedehands club, dan staat dat duidelijk als zodanig omschreven. Clubs waar een headcover / beschemhoes bij hoort te zitten, worden ALTIJD geleverd met de originele headcover tenzij specifiek erbij vermeld staat dat deze ontbreekt. Alle producten worden geleverd met minimaal 1 jaar fabrieksgarantie.

1.20. Repareren jullie ook golfclubs?

GolfDriver.nl heeft zelf geen faciliteiten om reparaties uit te voeren. Is er tijdens de garantieperiode een bij ons gekocht product defect geraakt dan zal op ons verzoek de fabrikant of importeur van het betreffende product de klacht verhelpen. Het vervangen van grips gebeurt op verzoek wel bij ons in eigen huis. 

1.21. Wordt de originele headcover mee geleverd?

Indien er bij het product een headcover hoort (altijd bij drivers, fairway woods, resque/ hybride clubs en meestal ook bij putters) wordt deze altijd meegeleverd. Enige uitzondering is als het specifiek bij een bepaald artikel bij vermeld staat dat de headcover ontbreekt. Het staat ook altijd vermeld bij de specificaties van producten.

1.22. Zijn alle aangeboden producten op voorraad?

Veel van de aangeboden producten op GolfDriver.nl liggen op voorraad in ons magazijn in Schoonebeek. Bestelt u vóór 15:30 uur, dan wordt er dezelfde dag verzonden en (in 99% van de gevallen) de volgende werkdag al afgeleverd. Levering aan onze Belgische en Duitse klanten kan soms een dag langer duren. Bij ieder product staat online duidelijk vermeld wat de actuele voorraadstatus is. Staat er vermeld dat een product niet voorradig is, dan geldt een levertijd van circa 3 tot 7 werkdagen, tenzij specifiek anders vermeld.

1.23. Is deze webwinkel wel betrouwbaar?

Betrouwbaarheid is belangrijk. GolfDriver.nl is daarom sinds 2009 al aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk. In samenwerking met Stichting Consuwijzer en De Consumentenbond heeft zij strenge voorwaarden opgesteld voor aangesloten leden. Hierdoor bent u als consument goed beschermd tegen oplichting en kunt u een beroep doen op Stichting Webshop Keurmerk bij eventuele geschillen. De Algemene Voorwaarden staan op onze website.
We werken daarnaast samen met Trusted Shops die ervoor zorgt dat uw bestelling verzekerd is. Ook kunt u op TrustPilot vele recensies lezen over hoe onze klanten ons bedrijf en onze kwaliteit van dienstverlening beoordelen. Onze score ligt al jaren vér boven de 9... veel betrouwbaarder dan dit kan niet :-)

GolfDriver.nl heeft overigens een afhaaladres in Schoonebeek (Drenthe) als u uw bestelling liever wilt ophalen (op afspraak via onze klantenservice). Betalen tijdens ophalen is ook geen probleem.

1.24. Online geschillenbeslechting

De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting aan voor consumenten, die u kunt vinden op http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Contactgegevens

GolfDriver Europe bv
Adres Norbruislaan 1 (kantoor / afhaalpunt)
Postcode 7761 CG
Plaats Schoonebeek
Land Nederland
Telefoonnr. 0031 (0)85 - 06 02 099
E-mail [email protected]
KVK nummer 73807591
btw-nummer NL 8596.71.070.B01
Bank KNAB